Sagolik morgon

Den här hösten är något av de underbaraste.
I regel brukar vi ha haft snöfall här uppe i Kiruna men den här hösten har det inte kommit en enda flinga (som jag sett) utan det är fortfarande gröna gräsmattor och det känns så himla härligt.

I dag var det rejält med frost där ute och termometern visade -7 grader…men åter igen vilken höst vi har. Förmiddagen kom med strålande sol och klarblå himmel och sakta, sakta smälte solen bort forsen som kom i vägen för strålarna.

Jag njuter verkligen av den här hösten.

Enda fördelen med att det skulle komma lite snö är att det blir ljusare, men det är också den enda som jag ser.

I söndags hade vi en däckbytardag och det är jag glad för. Just nu är de riktigt halt där ute på mornarna.

Men vad gör väl det 🙂 när jag har mitt jobb i mitt eget hem 🙂

Men skön är det med dubbdäck när resten av familjen är i farten på morgonen.

Kommer verkligen njuta så mycket jag kan för snart finns det ingen återvändo här inte – snön kommer att falla.

Love life
/Ulrica

 

Lämna en kommentar